Bli frisk.

Efter senaste veckans stress och undermåliga sömn så blev jag naturligtvis rejält förkyld. 
Jag ringde min bror som är något av en expert då det kommer till förkylningskurer. 
Detta var hans tips.
1 bit färsk ingefära
1/4 Citron
Gurkmeja
Honung
Kokhett vatten
Samt en vacker kopp att förtära drycken ur
Riv den färska ingefäran.
Pressa i citronen.
Blanda i lite gurkmeja. Cirka  1 kryddmått.
Ta i en tesked honung.
Häll över det varma vattnet och låt dra några minuter. 
Förtär drycken några gånger om dagen. 
Drycken är uppiggande, så drick den inte precis innan läggdags. 

Elefantskeden fyndade jag på en marknad i Finland i somras. Koppen, min favorit kopp, är vid det här laget väldokumenterad på kom igen bloggen och behöver knappast någon vidare presentation. Nu blir det soffan och en bok. ♡

6 thoughts on “Bli frisk.

  1. Skivad ingefära, honung, lime och lite salt fick jag på en yogasession. Skulle dämpa eventuell hunger (den höll på halva da´n). Framför allt himla gott, tycker jag! Och som nyläsare har jag inte koll på din kopp men jag reagerade genast på att den såg himla fin ut!
    Ska scrolla neråt nu :)

    Å tack för titten på bloggen. Välkommen igen!

Säg hej så blir jag glad! ♡

