I lördags.

Vi började lördagen med en långfrukost innan jag skulle iväg och jobba några timmar. Tallrikarna med det turkosa trycket fyndades på Juthbacka marknaden i somras.
På kvällen blev det mitt livs andra kräftskiva. Platsen var fina brandstationen. Jag måste erkänna att jag känner ett visst motstånd att dissekera de stackars djuren. Vrida av stjärten-ok. Öppna upp kroppen-ok. Krossa klorna-ok. Men suga på de stackars små benfästena för att få i sej någonslags spad? En mycket trevlig kväll var det hur som helst.
Säg hej så blir jag glad! ♡

