Ta dej i kragen.

Om ni som jag gillar att låta en skjorta sticka fram under tröjan (gärna rund krage) kommer ni att gilla det här. Nauticoco som har en butik på Etsy säljer… löskragar + övredelen av skjortan. Det är lite svårt att  förklara. Titta här istället;

Ganska smart tycker jag. Ibland kan det bli både knöligt och varmt med både skjorta och tröja. Dessutom är det ju fint att kunna piffa upp en klänning med en krage ibland. Nauticocos förslag på hur man kan kombinera är kanske inte riktigt enligt min smak, men tänk er att ha ”Bosworth” kragen till en ljusgrå tunn ylletröja. Fint.

Jag vill ogärna att det här blir en ”tips om fina grejer man kan konsumera” blogg. Se det mera som inspiration,för det gör jag. Fina bilder blir man glad av.

Dessutom kanske det här kan vara en pyssel idé? Hittar du en skjorta på loppis som har en fin krage men som annars inte sitter bra eller faller dej på läppen, kan du ta till saxen och göra en användbar löskrage. Det får bli mitt nästa pyssel projekt!

2 thoughts on “Ta dej i kragen.

Säg hej så blir jag glad! ♡

