Rådjurs glas.

 

Mot eftermiddagen efter flera timmars läsande behövde jag något uppiggande. Jag tog en promenad kring viken, det var som en isbana överallt. När jag kom in gjorde jag en frukt, bär och joughurt smoothie. Eller Milkshake som man sa då man var liten. Eller Pirtelö som vi sa hemma hos oss.  Är det någon skillnad på benämningarna egentligen? Milkshake borde kanske logiskt sätt innehålla mjölk, men annars?

Hur som helst, det jag egentligen ville visa är det fina glaset med rådjuren. Några tior fick jag ge för den på ett loppis i Östergötland. Önskar att jag hade fler.

 

5 thoughts on “Rådjurs glas.

  1. :) Pirtelö :) hade helt glömt! Fredag kväll efter bastun, kall pirtelö :) Nostalgi!
    Tycker om Nya komigenbloggens utseende. Lina likt! Har saknat dig här i sybervärlden. kram kram miia

  2. Lina, allt är så himla fint! Va roligt att få inspireras mer av dig!

    Enligt amerikansk tradition så innehåller milkshake alltid glass, men är ganska osäker om hur det är här i norden. Och gott är det alltid, oberoende på namn!

  3. Welcome back! Tror jag har besökt till för längesen, men fint att du är igång igen!
    Och fina rådjursglas – tänk vad mkt fint och bra man kan hitta på loppisar!

Säg hej så blir jag glad! ♡

