Att fylla 30.

För lite mera än en vecka sedan fyllde jag år. 30. Det känns bra. Ingen kris eller så. Min kris hade jag då jag fyllde 29. Det var en klassisk ”jag-är-29-år-och-vet-ännu-inte-vad-det-är-jag-vill-jobba-med-kris”. Men det löste sej snabbt efteråt, då jag kom in på den utbildning jag går nu, som verkligen känns rätt.  Det ända som känns lite konstigt att fylla 30 är  att man liksom inte längre är 20-nånting, utan 30. Det känns vuxet. Men det är bra.

I går fick jag en superfin present på posten. Av min bror  Mattias och hans fru Janika.

Så här vackert var paketet. Ett underbart fint kort med två små fåglar som kvittar ett fint meddelande.

Inuti paketet låg två underbara små tavlor och en diktbok.  Tavlan med bysten har Mattias tecknat. Diktboken hade också fina illustrationer som Mattias gjort.

Vintertavlan har Janika tecknat.

♡♡♡

4 thoughts on “Att fylla 30.

  1. Jag är lite skraj över att fylla 30, när tvåan ur åldern försvinner tror jag att jag kommer att känna mig oerhört vilsen. Fast å andra sidan vet jag redan vad jag vill göra resten av mitt liv, och med presenter så fina som du mottog går det nog som på räls ändå. Det är ju bara ett par siffror. (Dock skrämmande sådana!)

  2. Jag känner igen det där med ”jag är 29 och vet inte vad jag vill jobba med” krisen! Är där just nu och det är inte roligt. Funderar på att söka inom café och ledsagning… Men är såklart inte säker.
    Fin blogg!

    Hälsningar Vargkvinnan

Säg hej så blir jag glad! ♡

