Mjukt för spädis.

En del av bearbetningen inför att försöka förstå att det kommer en till människa i vår familj är naturligtvis förberedelserna. Man behöver skaffa lite småsaker som kommer att behövas, fixa, greja och förbereda. Det mesta som vi har i klädväg till vår blivande familjemedlem har vi köpt på loppis (och ärvt och fått av vänner och familj). Och å vad det är roligt att kika på barnkläder på loppis. Finns hur mycket fint som helst. Underbara stickade tröjor, byxor, sockor  och vantar som någon söt-tant (inbillar jag mig) suttit och stickat och tänkt ut. Fina bodysar och lakan som är precis så där lagom använda och tvättade för att de skall vara sköna att klä på och använda för en liten mini. Jag har köpt det mesta i finland då jag varit där på loppis. Där brukar ett plagg landa på 30 cent – 1,50 €. Är det något lite dyrare märke på plagget kan det kosta runt 5 €. Helt klart värt.

Just nu är det för mörkt hos oss för att ta fina bilder på spädisens garderob, men här kommer två bilder från mitt Instagram på några plagg. Piratbyxorna är nya, som vi fått som present och filten från Ferm living som skymtar i ena hörnet var det första jag köpte till vår klimp. Det kändes viktigt just då. Att spädisen skulle ha en sån.

Säg hej så blir jag glad! ♡

