Medan jag väntar…

Medan  jag väntar på att vår nya familjemedlem skall hitta ut försöker jag fördriva tiden på olika sätt. Kroppen och orken begränsar en hel del naturligtvis. Men efter att jag första veckan som mammaledig tittat på film, köpt de sista viktiga sakerna till barnet, läst mamma böcker, förlossningsböcker och mamma tidningar och försökt vila kände jag att jag var ganska klar med det. Nu försöker jag i stället göra saker som man annars kanske inte alltid kan prioritera eller hinna med. Jag har bakat en del, gjort mat att frysa ner, sytt, pysslat, promenerat, krattat ute på gården.  Sådant som jag ofta tänker att jag gärna skulle göra mera av men som jag sällan hinner.

Pinterest är en sådan grej som jag plötsligt fick tid med. Jag vet att jag är flera år efter i lovprisningen av detta eminenta sätt att samla inspiration, men, Oj vad det är bra ! På Pinterest har jag ett Board som heter My style / inspiration. Där har jag samlat lite klädinspiration inför framtiden. Just nu är det mest mjukisbyxor/tights/trikåöverdelar + kofta som gäller för mej, så det känns gott att tänka på att jag inom en snar framtid kommer att kunna ha vanliga kläder på mej igen… Jag kommer inte att sörja nämnvärt ifall jag aldrig behöver se ett par tights igen som man säger så..

Här kommer lite av det jag drömmer om just nu;

Klockrent och perfekt enligt mig. Kvinnligt. Stilrent och Bekvämt. Från American Vintage. American Vitage finns  bl.a. på Brandgarden.seÅhléns City  Nelly.com och naturligtvis har de en egen sida

Och å vad jag saknar mina favorit jeans från Acne. De har hög midja, utsvängda ben och är så där lagom slitna och mjuka.. Jag har supersvårt att hitta byxor och speciellt jeans som sitter bra. Det är något med min bakdel som inte riktigt har varit kompatibel med min för övrigt petita kropp.  Svaret har visat sej vara byxor med hög midja. Efter graviditeten kommer jag antagligen att ha en annan kroppsform än jag varit van vid men hoppas jag kan fortsätta använda mina favoritbyxor. Annars blir jag lite lessen i ögat… Bilden kommer från bloggen Keiko Lynn och byxorna hon har på sej är från J Brand.

Och tänk… att kunna ha på sej en vanlig tröja. Som inte känns som ett korvskinn. Till vanliga byxor som inte har en resårmidja upp till brösten. Vilken dröm… Tröjan från Asos.com (Byxorna är föresten väldigt fina. Finns flera bilder på Asos.com)

En sak som jag är väldigt glad över är att jag har den här godbiten hängandes i garderoben. Alldeles oanvänd och fin. Jag har provat den några gånger och konstaterat att den kommer att vara väldigt fin när barnet sitter i famnen snarare än i magen. Jag sparar på den och längtar. Tack bästa Minna Palmqvist för denna kreation. Minna Palmqvist hittar ni bl.a. i den egna shoppen på http://minnapalmqvist.tictail.com/ och numera också på Tjallamalla här i Stockholm. 

Säg hej så blir jag glad! ♡